penktadienis, spalio 20, 2017

Sergantis knygų tag'as.

Kadangi ruduo toks laikotarpis, kai žmonės pradeda skaityti daugiau knygų (mokiniai ir studentai, nes egzistuoja tokie reiškiniai kaip privalomosios literatūros sąrašas ir medžiaga paskaitoms ar seminarams, o jau dirbantys ir nebestudijuojantys žmonės, nes juk labai jauku tamsų ir lietingą rudens vakarą (kitokių pastaruoju metu ir nebūna) šiltai ant sofutės, kokį romaną perversti) ir pradeda vėl pulti visokie peršalimai ir ligos, sujungiau šiuos du dalykus, susiradau šią temą atitinkančius klausimus ir sugalvojau jus visus nustebinti knygų tag'u. Tikriausiai didžioji daugumą žino, kas yra tag'as, na, o kas yra knygos, tai net klausimų nekyla. Turbūt nenustebinsiu pasakydama, jog skaitau siaubingai daug ir gana dideliais kiekiais tiek verčiama studijų, tiek savo pačios noru. Knygos yra mano draugai, kurie lydi mane visur ir visada. Rimtai, mano kuprinėje visada bus galima rasti kokį nors kūrinį, nes dažniausiai bandau išnaudoti kiekvieną laisvą akimirką ir permesti akimis nors kelias eilutes, nesvarbu kur: ar universitete laukdama paskaitos, ar ant suoliuko, ar troleibuse, ar mašinoje, kur nors keliaujant, ar patogiai susirangius ant sofos, ar lovoje prieš miegą. Todėl ir sugalvojau, jog reikia būtent knygų tag'o. Taigi:
1. Diabetas: knyga, kuri buvo tiesiog per saldi, labai saldi. E. Milaševičiūtė "Sūrūs įspūdžiai". Tik parašiusi pavadinimą pamačiau, koks gražus, lengvas prieštaravimas gavosi klausime ir atsakyme. Knyga apie keturiolikmečius, stovyklą ir vylimąsi, jog merginą įsimylės vaikinas ir atvirkščiai. Man tai pasirodė saldus kūrinys paaugliams. Visos tos simpatijos, bandymas patikti, lengvas flirtavimas vienas su kitu, jausmų narpliojimas ir panašiai... Pakankamai saldu mano skoniui.
2. Vėjaraupiai: knyga, kurią paėmei į rankas tik vieną kartą ir žinai, jog daugiau jau nebeimsi.   V. Mykolaitis-Putinas "Altorių šešėly". Esu visiškai tikra, jog antrą kartą šios knygos neprisiversčiau skaityti. Be abejo, perskaičiau ją, nes reikėjo literatūros pamokoms, tačiau man tai buvo daugiau nei 600 puslapių kankynė. Šioje knygoje sau neradau nieko aktualaus ir nesuprantu, kodėl ji tokia puiki. Buvo labai sunku ją perskaityti, nesugebėjau susidomėti ja, todėl nemanau, jog pasiryžčiau tokiam savęs kankinimui dar kartą.
3. Gripas: populiari knyga, kuri plinta kaip virusas. J. Green "Dėl mūsų likimo ir žvaigždės kaltos". Ne tik ši knyga, bet apskritai visa būtent šio autoriaus kūryba yra paplitusi kaip virusas. Ir ne tik knygos, bet ir filmai. Dabar jau niekas ramiai negali pasakyti "Okay?", nes iškart prieš akis iššoka "Dėl mūsų likimo ir žvaigždės kaltos" knygos viršelis.
4. Ciklas: knyga, kurią perskaitai nors kartą į metus arba tiesiog labai dažnai. Turiu prisipažinti, jog pastaruoju metu neturiu laiko perskaityti tų pačių knygų dar kartą, dažniausiai griebiuosi vis naujo kūrinio. Ypač pastaruoju metu, nes per savaitę turiu perskaityti beveik po vieną romaną vienam dalykui universitete, todėl fiziškai man pasidaro neįmanoma skaityti net kažko savo malonumui. Tačiau vasarą, kartas nuo karto vis atsiverčiu Ivanauskaitės kūrybą. Nežinau, man tiesiog visi jos apsakymai, romanai ir eilėraščiai yra tokie artimi, jog kartais labai norisi
5. Nemiga: knyga, kurią skaitei per naktį. Galėčiau išvardinti labai daug knygų, kurias skaičiau per naktį, nes sekančią dieną buvo atsiskaitymas iš to konkretaus kūrinio, tačiau savo pačios valia visą naktį nemiegojau ir skaičiau S. Collins "Bado žaidynių" trilogiją. Man kaip aštuntokei tai buvo revoliuciją galvoje sukėlęs kūrinys. Pamenu, jog norėjau nusipirkti tą knygą vien dėl to, jog pastaroji buvo itin reklamuojama ir pažiūrėti ar ji verta tos reklamos.( Na, taip, vis dėlto verta.) Ir gerai padariau, jog pagriebiau visą trilogiją iškart, nes visa ta istorija mane taip įtraukė, jog tris knygas įveikiau per kelias dienas.
6. Amnezija: knyga, apie kurią pamiršai vos tik užvertus paskutinį puslapį arba kuri tiesiog nepaliko jokio prisiminimo (maždaug perskaitei ir pamiršai, kas ten buvo). L. Tolstojus "Karas ir taika". Įveikiau vos vieną dalį, norėdama nors kažkiek artimiau susipažinti su klasika, tačiau man tai pasirodė labai labai sunki knyga. Tame leidime, kurį turėjau, beveik visi dialogai, parašyti prancūziškai, buvo išnašose, kas dar labiau pasunkino skaitymą.O kur dar tie įmantrūs rusiški tėvavardžiai ir pavardės. Žinoma, dar gali būti ir taip, jog buvau tiesiog per jauna tokiai sunkiai knygai.
7. Astma: knyga, kuri tiesiog užgniaužė kvapą. E. Malūkas "Šiukšlyno žmonės". Ši knyga mane taip sukrėtė, jog kai baigiau skaityti man reikėjo išeiti kažkur pasivaikščioti ir tvarkingai susidėlioti mintis. Tiek daug minčių ir apmąstymų ji sukėlė! Apkritai, man visa Malūko kūryba, kiek esu jos skaičiusi, palieka tokį įspūdį ir taip supurto mano mintis, kad sunku apsakyti. Ši knyga tiesiog vertė ją skaityti, nes viskas buvo įdomu, šokiravo ir norėjosi sužinoti kaip viskas galiausiai baigsis. Žinoma, baigėsi tragiškai, aš to nesitikėjau ir nelinkėjau veikėjams, todėl ir reikėjo išeit pasivaikščioti... Labai labai rekomenduoju.
8. Prasta mityba: knyga, kuriai trūksta minties. K. Schrocke "Kavinė Freak City". Nežinau, kažkaip pritrūko man šiai knygai kažko. Skaitėsi ji lengvai, paprastai ir greitai, tačiau užvertus paskutinį jos puslapį, nebuvo jokių stiprių emocijų ar jausmų, nekilo kažkokių minčių. Tiesiog lengvas skaitinys paaugliams, kurie mėgsta neįpareigojančius kūrinius, ypač apie meilę. Na, o man visada norisi kažko daugiau...
9. Jūros liga: knyga, kuri privertė tave kažkur nuvykti. A. Spiegelman "Maus". Tai yra grafinis romanas apie žydų genocidą ir pagrindinis jo veiksmas vyksta Aušvico koncentracijos stovykloje. Šią vasarą teko ten pabuvoti ir tai, jog esu perskaičiusi šią knygą tik sustiprino visus ten patirtus įspūdžius. Ši knyga yra puikus kūrinys, priverčiantis išgyventi visus to meto žiaurumus ir kartais pasijausti tokiu bejėgiu, jog negalėjai jiems padėti... Rekomenduoju visiems, kurie domisi istorija ir holokaustu.

Dažniausiai pabaigoje reikia pateikti sąrašą žmonių, kitų tinklaraštininkų, kurie turėtų atlikti tokį tag'ą. Aš žymiu visus, kurie netingi atsakyti į šiuos devynis klausimus ir taip pat netingi skaityti knygas Jeigu atliksite šį tag'ą, būtinai pakomentuokite savo tinklaraščio nuorodą po šiuo įrašu, užsuksiu paskaityti!


6 komentarai:

  1. http://weirdoppl.blogspot.lt/2017/10/sis-tas-apie-knygas-tag.html
    Užsuk ir tu pasiskaityti!

    AtsakytiPanaikinti
  2. Tai bent koks KIETAS įrašas. Iš pavadinimo tikėjausi kur kas mažiau, o gavau tik daug! Labai įdomūs punktai, žaismingi žodžių junginiai, apibūdinantys knygas... Nerealu :)

    O dėl šešėlių nuo altoriaus... Mano pokalbių lygio tyrimas leido daryti išvadą, kad yra dvi žmonių grupės: arba ši, arba dievai miške. Aš priklausau tai, kuri „Altorių šešėly“ gali cituoti. Na, pamenu, kaip kankinausi skaitydama pirmąjį skyrių, tačiau taip saldu buvo skaityti toliau! Galbūt dėl to, kad daug savęs radau Vasario moteryse (koks keistas žodis!). Bet čia skonio reikalas, gerbiu kiekvieną nuomonę ir visada smagu ją išgirsti! Šypt.
    --------------------------------
    mano apleistieji linkejimai.blogspot.lt didieji.blogspot.lt

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. ačiū, Neringa!
      dar galima prijungti trečią grupę: "Balta drobulė", kuriai priklausau ir aš. nežinau, nežinau, man buvo labai sunku skaityti tą romaną, neradau nieko, ką galėčiau iš jo pasiimti. na, bet kiekvienam skirtingai! džiugu, jog tau patiko. ;))

      Panaikinti
  3. Puikus įrašas, radau porą knygų, kurias norėčiau perskaityti! :)

    Aš ir pasinaudojau tavo tagu: https://zouhouhou.blogspot.dk/2017/10/knygu-tagas.html :))

    AtsakytiPanaikinti